18.10.12

baru ada


baru balik dari cherating sebab ada persidangan komuniti syariah stret dari 11hb-14hb.

pastu dari cherating pkui 1pm++ sampai putrajaya dalam dekat pkui 7pm gak la.

tunggu isham sampai terus desup balik penang. sebelum tu stop kat r&r nkve; magrib, dinner, isyak.

trus on journey dari pukui 9pm tu.

stop 2 hentian sebelah, tido jap. dalam pkul 3am tu bru sampai umah.

huhuhu! terubat rasa rindu mama dengan anak-anak mama.

isok tu, dalam pkul 4pm tu singgah jap umah akak aqu.

dia bagi aqu ni.







::laki dan wanita bole minum ini::

huii~! orang lain kolagen, aqu pon nak gak hehehehe!


ok yang collagen drink ni kalo kat oversea nama dia Quantum Beauty. kalo kat pasaran Msia nama produk dia Lawa. Yang ini membantu melansingkan badan dan mengurangkan lemak (aqu baru baca dia punya pamplet. patutla skang ni aqu senang gi toilet. selain tu aqu cepat kenyang la weeee~! ada chan untuk kurus ni hahahaha maq soka!)


::dah siap dibancuh::



sekotak ni ada 30 sachets. RM172 jea. murah la kan. so far masuk arini, baru 3 hari aqu minum. 1 hari 1 sachet. minum sebelum brekpes atau sebelum tido. rasa dia cam minum ribena jea hehe!

kot-kot la ada sesapa nak try, kat aqu ada loose sachet. Sepeket rm6 sajork :)

nak order sekotak pon bole juga :)

free postage :)


akak aqu lak minum yang ini


::laki pompuan bole minum ini::


dia baru minum 2 minggu.

kunun baru la nak pomot cb aura, rupanya kulit dia dah takdak freckles (jeragat).

kalo tak, banyak gak la kat area pipi n tulang hidung.

tu yang aqu semangat nak try hehehe!

yang ini sekotak ada 15 sachets untuk RM118. rasa dia adalah perisa oren.


1 lagi punya adalah untuk wanita sahaja. yang ini


::hanya wanita sahaja yang layak minum::

ini untuk wanita sebab ada lobata. yang ini berfungsi untuk masalah dalaman wanita, meningkatkan metabolisma dan melegakan stres. rasa dia plak adalah perisa soya.

sekotak ada 15 sachets dan berharga RM86 jea.

kalo berminat bole jea kontek aqu melalui pm fb atau emel: farehah84@gmail.com




9.10.12

Chahaya Beauty Skincare (CB Aura)

helo helo! :)

Dulu kan aqu tak amik port lansung pasai penjagaan muka ni.

sebabnya bagi aqu, it's too girlish wokeh!

mana masyuk dengan naluriku seorang tomboi.

No no no!

mak aqu la yang banyak belikan pencuci muka untuk anak mak ini.

kira masa skola dulu memang merelit abih la.

sampai orang konpius aqu ni serani atau chindian disebab kulit aqu yang silau ini.

disebabkan kulit aqu inilah salah sorang kawan aqu nangis kot

tak caya punky dah nak kawen dengan lelaki yang kulitnya lebih anggun dari kulit aqu

wahahahaha!

lepas dah kawen ni la baru terasa nak lawakan kulit muka yang dah serupa cam kulit hapatah.

tapi tu pon pakai set muka campuran dan murahan huhu!

sehinggalah aqu mencuba set penjagaan muka Chahaya Beauty Aura.



Masa mula-mula nak pakai tu

3 4 kali jugak la pikir nak pakai ke tak.

Ya la, local made tuu bole percaya ka?

nak2 plak dulu masa tengah famous B*L

dia pnya menghakis kulit sampai tak sekata dia punya putih tu.

aqu memang tak percaya langsung produk2 cemtu.

tapi, lepas tengok sendiri kulit muka kawan aqu ni

tak salah kot try kan?

so, akhirnya aqu skang adalah pengguna tegar CB Aura.

tak silap, aqu start pakai dalam bulan Mei atau Jun tahun ni.


ni gambar sebelum dan selepas penggunaan.



::beza kan? skali dengan spek pon dapat aura hehe::

orang yang bertanggungjawab memberi aura ini kat aqu adalah:

Puan Naimi ;)




yang best kan,

aritu aqu pegi PD untuk treatment kepala adam; Isham, Min dengan Adam sunburn.

aqu ja rilek cam tak sunbathing langsung. SERIUS!

hehehe!

kulit pon tak peeling lepas pegi PD aritu.

sebabnya, lepas mandi and salin baju, aqu terus applied day cream CB Aura.

memang terbaiklah!

dan dari segi harga plak, RM85 untuk 1 set amatlah berbaloi.

paling-paling nak menten pon sabun je la.

masa mula2 beli, sabun tu aqu tak potong pon.

pakai sebijik terus.

memang ngam-ngam sebulan dia abis.

krim plak, dalam sebulan setengah ke dua bulan baru topap balik.

yang paling best adalah toner dia.

sampai sekarang, toner yang aqu beli 1st set tu memang tak abis2 lagi sampai skang.

facial cotton jea kena tambah huhu!

So, untuk kawan-kawan yang berminat boleh la kontek aqu thru facebook atau emel farehah84@gmail.com


1 set - RM85 (kalo termasuk pos adalah RM90).

CB Aura, I Lov3 YOU! ;)











4.10.12

Kepala Dak Adam lagi

Hellu! Ok sambung crita balik.

minggu yang masa kepala dak adam tengah teruk tu, aqu baru order SMN Sleeves sebab sleeves dia yang lama tu dah berlubang dengan lapisan sutera kat luaq tu dah lunyai digigit2 adam tinggal lapisan cotton jea. lapisan cotton tu kalo garu pon berdarah gak sebab kasar.

hari sabtu sebelum pegi PD tu baru dapat info sleeves baru dipos.

so, hari Selasa baru la sleeves tu sampai.





rasa cam nak pegi hantar terus kat taska adam.

Sebelum tu, ari isnin petang bawak pegi ke klinik Dr. Maria kat Alamanda.

Aqu suka dr. ni sebab dia dari Klinik An-Nur.

Poliklinik An-Nur kat Presint 15 tu dia punya tapi ubat2 suma bawah An-Nur.

kat Alamanda ni kira memang dia punya klinik sendiri la.

dr. cakap kepala dia dah infection teruk due to garu yang teruk sampai luka berdarah.

so kena amik antibiotik makan dengan sapu.

yang sapu tu antibiotik ditambah sikit dengan steroid.

aqu bab steroid ni yang lemah ni.

lepas dapat penjelasan dari dr. kat group ekzema

baru la faham rupanya memang steroid diperlukan sedikit untuk membantu healing process.

cuma yang dr. tu tak berkenan bila doc2 lain sambil lewa bagi steroid yang kuat

even ekzema tak teruk tu yang sebenaqnya wat lagi teruk.

dari klinik tu dapat la antiseptic wash, amoxycillin dengan foban hydro.

sumanya RM66.

mahai tapi puas ati baq hang.

malam tu balik umah, cuci kepala dia dengan antiseptic wash.

pastu, sapu skit foban n bg dia makan antibiotik.

yang sapu tu sekali ja aqu boh since antibiotik makan pon dah amik kan...

dan setelah 2 hari berlalu, hasilnya:

 



dah kering!!!

no more oozing nanah or darah.

yang tengah best skang adalah menarik kuping2 kering itu.

huiii~

nikmat wo0o.

tengok gambaq atas ni, nampak tu kuping melambai2 mintak ditarik

hehehe!

Alhamdulillah...

dengan izin-Nya kepala adam makin pulih.

Syukur Ya Allah....

tapikan,

aqu tak berkenan sunggoh laaa mulot-mulot sesetengah orang nie.

camkan kita tak reti jaga anak.

siap suro cuti tanpa gaji la, apa la....

macam-macam crita aqu dengar.

hampa taktau masalah kami takyah la nak jadi penasihat rumahtangga kami.

tengok rumahtangga hampa sendiri dulu.

diri sendiri pon tunggang terbalik.

jangan memandai kalo diri tu takdak pengalaman.

Sekian.

Eh, terEmo lak maq. hehehe! what to do~


uih! lupa nak bagitau, kepala adam jadi teruk sebab lepas potong rambut adam ritu.

mesin potong rambut tu tak hygiene tu yang kepala dia jadi teruk sampai cemtu skali :(

pasni potong rambut mama ja  la yang buat....

2.10.12

Kepala Dak Adam lak :((

Minggu lepas wiken aritu aqu tak sehat n tak sedap badan. Otometik la ari ahad tu aqu demam skit dan kawan baik demam aqu iaitu elergi sepi pon muncul. Tapi xdak la teruk sangat cuma besa la naik kat bibir, bawah lidah n bintat-bintat skit...

Ok tu story mama.

Story adam lak.

Aritu botakkan kepala adam sebab rambut dah panjang n dia asikla dok garu2.

::skinhead adam hehe::

dah botak lagi la senang dia dok menggaru.


Pastu, 2-3 ari kendian jadik lagu nie.

::berair dan bernanah :(::


Ok lagi ni. Sampailah dia garu dan garu dan garu trus infection. ada skali tu dia pnya la sedap menggaru sampai berdarah



masa ni tak silap hari isnin pagi. kebetulan elergi aqu pon muncul sama dengan mata bengkak dan tak larat aqu decided untuk jumpa doc jea. masa berdarah-darah ni, isham suruh letak kunyit, so aqu pon ambik minyak gamat+kunyit skali.


lega weh. kejap je darah-darah tu. terus kering. cuma yang stay nanah jea laa...
ingatkan cepatla bole heal dia punya luka tu, skali dia dok menggaru lagi weh.
dah la kuping-kuping nanah ada ditambah lak dengan kuping darah....








yang best tu bila dak adam dok bising-bising skali tetiba sunyi sepi.
rupanya kawan tengah lalok menggaru!
bila aqu sergah dia, terus nangis cam kena pukui...
masa hari selasa tu sangat lega sebab kepala dia dah getting better.
cuma yang masalah still berair dan nanah.




hari rabu aqu naik keja.

tapi, hari khamis pagi tu aqu nak bangun masakkan nasik adam....
luka berdarah kembali!!!!!!

patut la sebelum dalam pkul 4am masa nyusukan adam, aqu dok rasa basah2 jea.
ingatkan nanah jea rupanya darahhhhhh!!!!
abih baju aqu, baju adam, cadar dah macam bocor period, kain batik alas adam pon berdarah-darah.
so, takkan nak bawak kepala berdarah-darah tu pegi taska??
so, aqu cuti la aritu.
sempat la aqu mms kat bos aqu gambaq nie



::dalam dok garu-garu tu, tetap eksaited tengok babytv huhu::



pehtu kan, ari ahad lepas bawak dia pi mandi laut kat Port Dickson.

Teluk Kemang to be exact.

memang kesian la tengok adam masa tu.

dengan kepala cemtu plus bau lagi :((


::sebelum mandi::



::lepas mandi::



 tengok result lepas mandi.

clear abih.

memang berbunga-bunga ja ati mama ini.

sampai la malam tu.

....bersambung part 2 nanti.

Tunggggguuuuuuuuu~








19.9.12

plus me!

memandangkan mukabukuku dah takleh bukak lansung di ofis dan hanya kandang-kadang saja melalui telepon, marilah beramai-ramai meramaikan akaun Google+.

besh gak.

rupanya dah ramai orang dari luar negara yang dah deactivated akaun mukabuku/twitter dan menggunakan G+ ini.

yang paling aqu suka skali pakai ni adalah sebab ada trending dengan games dia. hehehe

syok syok.

kalo rajin, add me to your circle ya? :)

search ja Farehah Husni. kalo dah ada akaun la huhu


30.8.12

kenaper? tak percayerr??

aritu aqu, isham n adam p amik yasmin kat taska. pastu, masa tengah panggil yasmin tu, ada la budak ni tegur kami....

isham: (panggil yasmin kat pintu skola)
budak: ni papa?? ni mama??
aqu:  ha ah ni la mama n papa
budak: mama? papa? (sambil point jari kat kami)
isham: mama n papa la.. nape? (sambil tengok kat mak budak tu)
mak budak: dia tanya tu cam muda sangat nak jadi mama n papa
aqu n isham: o0ooo.. (dalam hati masing-masing kembang semangkuk hahahahaha!)

situasi seterusnya kat opis isham. dia kena ot pastu dah abih, pegi kat tempat dia jap sebab nak shut down pc suma.. kebetulan kat area tu ada sorang opiser ni dah nak balik, then isham kenalkan dia kat aqu. dah setel suma nak balik, opiser tu lalu belakang kami then bagitau, "korang ni tak nampak cam laki bini la".


^___________________________________________________________________^

9.8.12

Barketh Asrin

huiii....

minggu depan dah nak raya naa...

tapi tu la...

taun ni tak berapa rasa nak raya laa....

sronok tengok kawan-kawan dan sahabat handai soping-soping....

aqu taun ni memang bersederhana jaa...

taun ni pon memang 98% iftar di romah

bersilat silambam kat dapoq jaa.

cuma ritu ja bukak posa kat uma norma...

ada gak hari-hari yang kami bukak posa kat luaq

tapi balik rumah dulu

batai posa kat rumah, solat magrib baru keluaq

tapi kat mamak ja makan nasik kandaq

tak pon roti canai banjir kuah kambing

hui sedap wo0!


nama kedai dia adalah tajuk entri ini.

kot-kot la sapa pi putra perdana kan

kedai dia kaler kuning.

try teh ais dia.

tau hampa tak makan kambing walaupon kuah ja kan huhu

ishhhhh

dok tringat2 la roti canai itew.

dengan teh ais dia kaw sekaw2nya....

okla aqu stop dulu kang ada yang posa yangyuk lak

bahahahahaha!!


Powered By Blogger