9.10.11

ok skang dah tau

aqu dah tau dah cemana elegik aqu ni jadi.


ari rabu aritu aqu tak sehat.


pagi tu aqu dah bersin-bersin.


bawak ke tengahari tu dah pakej sakit rengkung dengan sakit kapla.


so malam tu memang dah demam la.


tapi aqu maleh nak amik port.


nak makan tak lalu, tapi dok teringat moi (bubur nasik) udang mak punya stail (terlioq lak *slurpp)


kebetulan dalam peti ais pon ada udang ja pe lagi on la misi moi udang.


dah makan suma truih tidoq sebab tak larat sangat.


isham dah pesan suro amik ja piriton sebab flu aqu sampai buat sakit kapla.


tapi tu la, ketegaq sangat kan. konon masa pagi tu ok sikit.


rupanya dak pon.


pagi tu punya tak larat nak bangun.


sedaq pon sebab adam dok merengek nak nyusu.


tengok-tengok jam dah pukul 6 lebih dah.


slalu kalo cemtu dah kelam kabut capai towel suma


tapi kali ni rasa tak larat sunggoh laa haiiii....


aqu kejut isham pehtu aqu sambung tidoq balik sebab tak larat ah.


masa dok lali tu, aqu dok terasa bawah lidah ni cam bengkak-bengkak.


kebetulan dalam mulut aqu ni ada blister.


so nak tengok mulut ni bengkak sebab blister atau elejik susah sket.


aqu decided nak tunggu tengok kot-kot la bukan elejik.


dalam 15 minit tu, mula dah naik rashes kat paha dengan kat lengan.


pe lagi truih pi dapoq telan piriton.


dah telan tu apa lagi kan lalok la jadinya...


aqu tesedaq masa isham dah nak pi keja.


dah salam n kiss suma, tinggai la aqu dengan adam.


adam tak pi neseri sebab moi dia aqu tak sempat nak masak.


lagi pon moi adam memang aqu masak pagi masa tengah bersiap nak pi keja.


sib baik la ada high chair kan, bole la dia dok sat dalam tu sementara aqu tengah lalok.


tapi cemana tah, dia takmau lak dok dalam tu.


merengek-rengek.


nak teman layan dia memang tak la sebab gila tengah lalok.


aqu cuma pastikan tempat yang dia bole capai tu tadak benda tajam cam pensel


dengan benda yang bole tetelan.


pastu bila aqu dah rasa ok skit kebetulan adam dok merengek nak tido


aqu masuk bilik nyusukan dia.


skali aqu dengan dia lena.


lama gak adam lena mebi sebab piriton kot.


walhal nak suro dia tido siang ni punya la cukop susah.


cikgu kat neseri dia memang dah tahap letak dia dalam cot pehtu biaq la sampai dia lena sindri.


ok pasai elegik aqu ni,


aqu figured out yang kalo aqu demam, elegik aqu senang naik.


sebabnya imuniti badan aqu masa demam adalah rendah.


kebetulan aqu makan yang elegik bagi sesetengah orang, tapi tidak bagi aqu masa sehat


aqu akan dapat elegik kalo aqu makan masa imun badan aqu adalah rendah.

1 comment:

habag mai sat