22.1.13

misteri ikan di opis

dulu aku ada membela 3 ekor ikan kat opis sebagai perhiasan. pastu sekor ilang. tinggallah 2.  pelik gila kot ikan hilang.  kotla kalo mati sebab kebuluran ka, gaduh ka takpa gak sebab atleast kita tau dia dah mati. mula-mula aku syak misti ada orang curi nih. mana la tau kan.. tapi itu hanyalah syak wasangka.

pehtu dalam 2-3 minggu kendian, ikan yang aku sayang tu (sebab ikan tu kaler oren and ada skit kaler biru) hilang. yes. again. HILANG. walhal ikan bos aku and ikan-ikan kawan opis aku hanya mampos saja (telebih makan kot huhu. aku bg makan ikan hanya pada hari isnin dan jumaat ja). yang bertahan hanya ikan oren tu saja. lama gak dia sensorang and aku tak plan pon nak tambah member dia sebab dia cam hepi ja duk dalam tu hehe!

oh, baru tingat ritu aku masuk bilik aku tengok ikan tu tengah fight dengan cicak kot. aku tak pasan sangat yang cicak tu sebab aku tengok sekilas pandang ja n hanya fokus kat ikan aku. tapi masa tu aku tak amik port sangat. so agaknya ikan aku hilang sebab cicak makan la kut kan....

ok ni nak crita yang misterinya pasai ikan aku ini. semalam tah cemana dah sampai rumah, baru prasan kunci rumah tadak. selongkaq abih la 1 keta tu. tak jumpa pon. puas geledah tak jumpa jugak. pagi tu aku prasan adam dok main kunci tapi yang tu kunci rumah lama. so last-last kami patah balik pi opis isham, pi taska budak-budak kot-kot la kunci tu terjatuh masa bukak pintu. pon tarak gak.

so last tempat, opis aku. mula-mula cari kat besmen sebab pagi-pagi aku punch dulu and parking kat besmen. tanya sekuriti kot-kotla ada orang terjumpa ka, tarak. so we all naik opis aku kot-kotla aku terbawak naik atas. masa naik ni memang dah waktu magrib dah. memang takla aku nak pi naik sensorang huhu... so masa masuk opis tu buat-buat rasa biasa ja la huhu

masa aku masuk bilik, saja la nak usha-usha ikan kesayanganku itu. HILANG hampa tau dak. kosong, kosong, kosong...... hati ni sedih skit la.. lama kot ikan tu bertahan dari ikan-ikan yang lain sobsob... sambung balik, cari cari cari memang konfem kunci rumah tadak. pehtu pi singgah sat kat tesco sebab nak cari kunci rumah lagi skali sebab masa balik tu tengah hujan, so tesco adalah tempat yang sesuai untuk berteduh hehe! pon tadak gak kunci itu.

last-last, try ja pakai kunci rumah lama mana la tau magika bole bukak kan. sekali, memang boleh pon! woweeee! leganyaaa... letih, penat, ngantuk, lapaq suma ada masa tu. kira kami masuk rumah dah pkui 9.30pm huhu!

pagi ni sampai opis, misteriesly itu ikan ada. sedang berenang-renang dalam keseronokkan.


::ikan bernama misteri::


aku happy sebab dia ada balik tapi.......................................



oh, jangan lupa usha-usha tudung bawal. selagi stok masih ada :)



No comments:

Post a Comment

habag mai sat

Powered By Blogger