1.1.11

buah-buahan melaka

hello semua! masih tak percaya dah 2011 kan? hehe! ok dari tahun lepas lagi aqu tingiiiiinnnnn sangattttt nak makan kuih buah melaka aka onde-onde. tapi tahun lepas punya pon dalam 3-4 hari sebelum tahun baru la hehe! pastu hari rabu aritu kat kafeteria ada jual, tapi tu pon tinggal ngam-ngam 6 bijik jea. sebijik 20sen. 5 bijik singgit. yang sebijik tu diskaun sebab aqu last kastermer. bole?? mahal giler skang. kat penang masih lagi 5 bijik 5 kupang ja. murah giler kan? dah la buah melaka yang aqu beli tak sedap lansung. tepung banyak gula sikit. setengah nyawa nak abehkan.

di ambang 2011 kami satu famili pegi pasar tani kat presint 2. ada la gula melaka. cantek. barang suma ada. tinggal nak cari resipi ja. pastu tadi gugel la resipi tersebut and voila!



so isok bole la try hehe! yep. aqu tak buat lagi laa... saja la tampal kat sini dulu kot-kot la hampa pon rasa nak buat skali kan?

happy wiken! =)

3 comments:

  1. hihihii...
    mmg senang gila nk wat kuih ni beb!
    aku yakin hg musti lulus punya! ;)

    ReplyDelete

habag mai sat