14.1.11

wut a day

harini aqu lupa bawak handbag. jadinya secara otomatiknya purse n handphone aqu adalah pakej skali tertinggal. how on earth a woman can forget her own handbag?? her only handbag???? how pathetic i am huh! menambahkan perasa msg lagi aqu tertinggal skali valve untuk breastpump. just great. sib baik aqu dah master nak pam pakai tangan kalo tak harus aqu naik bas balik umah. keta aqu tak pegang dah. skang isham yang bawak sebab lepas dia anta yasmin sekali harung satu jalan ke opis dia. pastu, tadi isham bagi la hempat hingget. tu ja cash yang ado. lalu aqu pon berjalan menuju ke kafeteria untuk mengisi perut yang kosong. tetapi alangkah hampa hati ku, kat kafe itu telah mengalami banjir. nak masuk ke takk? ohh tidak sanggup ku gadaikan kasut wedges ku ini dan hanya beli kueh di gerai pakcik yang bebetui kat tepi pintu kafe 3 bijik yang berharga seringget dua kupang itu. pastu aqu singgah la sat pi kedai kelab kut-kut la ada nasik. ok cantek. memang ada. itupon tinggal sebungkus je lagi. dengan lajunya aqu tanya berapakah rege nasik itu tetapi aqu sangat terkejut hingga kena sawan keluar buih kat mulut kerana nasik bungkus yang berlauk ikan itu berharga tiga setengah ringget. oh tidak. manakan cukop sedangkan ditangan hanya ada dua ringget lapan kupang. mana nak korek lagi dua kupang?? lalu dengan hancus ati ku, aqu berlalu pergi hingga menangis tersedu-sedan hingga keluar air hidung, air mulut dan air telinga.

ni baru kejadian di pagi hari. entah apakan jadi hingga petang nanti.

kita tunggu. sama-sama.

5 comments:

  1. cian kat hang..aku paham perasaan hang..tu pun sib baik hubby hang bagi duit kalo x makan la hang pagi ni..huhu...

    ReplyDelete
  2. tu la pasai.. ni misti tekena sindrom weekend hehehehe! tak sabaq nak berhujung minggu!

    ReplyDelete
  3. lohhh..tak bawa duit tak habaq.....
    boleh kami kutip derma pg tadi, hehheheheh

    ReplyDelete
  4. takpa aih.. aii segan yuuu! hehe! ala, makan pagi ja pon..

    ReplyDelete
  5. hahhahaa... *gelak smpai kuar ayaq mata*
    sungguh sadis ceritamu ituuu.... hhuuuu...
    aku dpt bygkan cemana rope hg time pakcik tu bgtau rega nsik tersebut adalah 3hinggit setengah!
    Sungguh smpai hati isam yg hanya memberikan hg 4hengget! huhuhuu...
    bertabahlahhh...

    ReplyDelete

habag mai sat